Rodzaje szkieł – czyli co dla kogo ?

Główne różnice które interesują użytkownika są związane z wagą i wytrzymałością.

Przychodząc do optyka warto poinformować go ( o ile nie zapyta ) do czego będziemy używali okularów, jeśli prowadzimy standardowy tryb życia , nie uprawiamy sportów ekstremalnych czy zawodów w których łatwo można łatwo porysować szkła najlepszym rozwiązaniem będą szkła plastikowe utwardzone, dla kierowców czy osób długo pracujących przy komputerze dodatkowo z warstwą antyrefleksyjną. Przychodząc po okulary z dzieckiem wato powiedzieć kiedy będzie kolejna wymiana szkieł ( w przypadku dzieci w początkowej fazie leczenia wymiana odbywa się nawet co 3 miesiące ). Ta informacja pozwoli optykowi lepiej doradzić dobór szkieł również z powodów finansowych. Zaletą szkieł plastikowych jest niewątpliwie waga , natomiast niestety są grubsze od szklanych ale zasadniczo robi to różnicę tylko przy bardzo wysokich wadach.

Soczewka okularowa wykonana ze szkła jest twardsza, mniej się rysuje niż plastik natomiast łatwo ją stłuc. Wadą jest waga.

Soczewka z trivexu i poliwęglanu ( materiały z których wykonuje się np. tarcze policyjne ) polecana jest do okuarów bezramkowych ( typu patent ) , okularów półramkowych ( z żyłką od spodu ) z uwagi na największą wytrzymałość materiału i tym samym najmniejsze ryzyko wyszczerbania krawędzi podczas użytkowania , ten typ szkła poleca się również sportowcom. Zalety: nie tłucze się , jest giętkie i lekkie.


Rodzaje szkieł

Główne różnice które interesują użytkownika są związane z wagą i wytrzymałością.Przychodząc do optyka warto poinformować go ( o ile nie zapyta ) do czego będziemy używali okularów, jeśli prowadzimy standardowy tryb życia...

Dla kogo są przeznaczone szkła progresywne ?

Szkła progresywne umożliwiają patrzenie zarówno do dali jak i do bliży. Na rynku są też dostępne szkła potocznie nazywane „pół-progresami” czy też „progresami biurowymi” które można używać tylko w pomieszczeniach, czyli np. do czytania i do oglądania telewizji.

Zakupy w znanych sieciach optycznych

Reklama dźwignią handlu – nie stanowi to kwestii dyskusyjnej , jesteśmy bardzo podatni na bodźce dziwiękowo-wizualne , szczególnie tak się dzieje gdy któs nam opowiada za pośrednictwem szklanego okna na świat że np. „Kupując okulary dostaniemy jeszcze 2 pary gratis”.